Ako v utorok uviedol prezident Spolkového združenia carsharingu Gunnar
Nehrke, počet prevádzkovateľov vzrástol zo 45 na 226. Svoje vozidlá
ponúkajú v 840 lokalitách, čo je v porovnaní s rokom 2018 o 100 viac. "Carsharing rastie nielen vo veľkomestách," cituje Nehrkeho agentúra DPA. "Zvýšilo sa aj plošné pokrytie."
Naďalej platí, že čím väčšie mesto, tým lepšia ponuka. Carsharing sa
ponúka v 238 obciach s 20.000 až 50.000 obyvateľmi, čo zodpovedá podielu
46,8 % na ich celkovom počte. Stanice pre zdieľané vozidlá sa
nachádzajú v 445 obciach s menej než 20.000 obyvateľov, čo zodpovedá
podielu len 4,3 %.
Carsharing sa nachádza aj v 77 nemeckých veľkomestách, čiže až v 95,1 % z
nich. V rámci celej krajiny carsharing pokrýva len 7,6 % z celkového
počtu obcí a miest. Podľa Nehrkeho to môže súvisieť s nízkou
hospodárnosťou carsharingu vo vidieckych oblastiach, kde sa často na
financovaní podieľajú samotné obce alebo združenia prevádzkovateľov.
Prezidentka ekologicky orientovaného automobilového klubu Verkehrsclub
Deutschland (VCD) Kerstin Haarmannová požaduje, aby vláda aj obce
zvážili podporu pre carsharing. Podľa nej totiž zníženie počtu osobných
vozidiel na nemeckých cestách je možné len s pomocou carsharingu. Nehrke
zároveň požaduje zavedenie mestského mýta a vyšších poplatkov pre
rezidentské parkovanie, aby sa zredukovala príťažlivosť tradičného typu
osobnej automobilovej dopravy.
Počet vozidiel v rámci carsharingu bez pevných parkovacích staníc
vzrástol o 4400 na 13.400. Dôvodom boli najmä noví veľkí
prevádzkovatelia, napríklad, Sixt share alebo We share od Volkswagenu.
Počet vozidiel v rámci carsharingu s pevnými stanicami sa zvýšil len o
800 na 12.000.
Elektromobily sú v tejto oblasti skôr výnimkou, na začiatku roka ich
bolo len 4561. Nehrke vysvetlil, že prevádzkovatelia sa im pre vysoké
kúpne ceny a nejasnú zostatkovú hodnotu naďalej vyhýbajú. Navyše aj ich
využitie je slabšie v porovnaní s modelmi s tradičnými motormi.
Počet používateľov carsharingu s pevnými stanicami vzrástol o 60.000 na
710.000, kým v prípade ponuky bez pevnej stanice klesol o 230.000 na
1.580.000, čo však podľa Nehrkeho predstavuje "čisto štatistický efekt".
Dôvodom je fúzia dvoch veľkých prevádzkovateľov car2go (Daimler) a
DriveNow (BMW), ktorí spojili aj svojich zákazníkov. Štatistika však
zohľadnila len nových klientov, ktorí sa zaregistrovali k 1. januáru
2020. Celkový počet zákazníkov carsharingu dosiahol 2.290.000.